Kommunedelplan for Skei 2025-2037 - offentlig ettersyn

Kommunestyret vedtok i sak 38/24 den 20.06.24 å legge forslag til kommunedelplan for Skei ut på offentlig ettersyn. Høringsfrist er 19.09.24

Nå kan du si din mening om forslag til ny kommunedelplan for Skei!

Hovedmomenter i planforslaget

• Veldig få nye frittliggende fritidsboligtomter. Regulerte tomter og avsatte områder (KDP Veslesetra) bør utnyttes før det åpnes for nye områder.
  • Stor vekt på konsentrert utbygging på ubebygde arealer, med vekt på flere kommersielle tilbud/overnattingsmuligheter.
  • Tilbakeføring av tidligere avsatte/regulerte arealer bl.a. på myr/våtmark til LNF-formål.
  • Søker å sikre tilstrekkelig areal til golf, men gir ikke mulighet til videre utvidelse oppe på flata ovenfor Toftsetra mot Torsdalen.

Det ligger et bla-eksemplar i kommunens Servicetorg (Segalstad bru) og på Segalstad Seter Café/bar (på Skei) i høringsperioden. Plankartet kan sees i vår kartportal (GLOkart)  (Velg menyen «Plan» og deretter «Kommunedelplaner under arbeid»).

Høringsfrist: torsdag 19. september 2024.

Merknader kan sendes på e-post: postmottak@gausdal.kommune.no (skriv «merknad til kommunedelplan for Skei» i emnefeltet for riktig journalføring).

eller som brev:
Gausdal kommune
Vestringsvegen 8
2651 Østre Gausdal

Merknader til planforslaget vil ikke bli besvart, men vurdert samlet ved videre behandling av saken etter at offentlig ettersyn er over.

Åpent plankontor

Det blir åpent plankontor med anledning til å stille spørsmål om planforslaget og få veiledning om merknadsskriving fredag 6. september kl. 1600-1800 på Segalstad Seter café/bar.

Dokumentene i planforslaget

Samlet saksframstilling (PDF, 135 kB)

Innspillsvurdering oppstart og arealinnspill (PDF, 551 kB)

Kart (PDF, 5 MB) (Kartet kan også åpnes her i GLOkart)