Utkjøring av strøsand til eldre og uføre i Gausdal

Også i år tar Gausdal Lions Club på seg arbeidet med utkjøring av sandsekker til eldre og uføre i Gausdal. Dette er et samarbeidsprosjekt mellom Gausdal kommune og Gausdal Lions.

Eldre og personer med nedsatt funksjonsevne er ekstra utsatt for fallulykker når det er glatt ute. Mange av disse fallene skjer rett utenfor inngangsdøra. For å forebygge skader, tilbyr Gausdal kommune i samarbeid med Gausdal Lions Club gratis levering av sandsekker til dem som trenger det.

Dette tilbudet er for eldre og uføre som ikke har mulighet til å hente sand selv. Ønsker du strøsand levert hjem til deg? Ring servicetorget på telefon 61 22 44 00 for å bestille. Trenger du mer sand i løpet av vinteren, kan du ta kontakt på samme nummer.

Vi håper at dette tiltaket kan bidra til en tryggere vinter for våre innbyggere!