Ta steget mot bærekraft og digital utvikling!

Har din bedrift planer om et prosjekt innenfor grønn og/eller digital omstilling, en endring av forretningsmodell, og/eller et samarbeidsprosjekt med andre bedrifter i regionen?

En pott på 4,9 millioner kroner stilles nå til rådighet for verdiskapende prosjekter i Gausdal, og søknaden fra din bedrift vil også bli vurdert opp mot andre aktuelle virkemidler. Tiltak som støttes skal fremme varig positive effekter for regionen.

Innovasjon Norge behandler søknadene, og midlene skal brukes til formål som bidrar til distriktsutvikling herunder ev. som regional andel av finansieringen til prosjekter som også får investeringstilskudd for store grønne investeringer.
 Innovasjon Norge gir søknadsveiledning.

Prosjekter som støttes;
•    utviklingsprosjekt i bedriften,
•    samarbeidsprosjekt med andre
•    kompetansehevende tiltak

Midlene kan ikke gis til ordinær drift, men være til prosjekter som "løfter bedriften" og bidrar med noe nytt i markedet. Midlene skal ikke ha konkurransevridende effekt.

Midlene kan søkes via Innovasjons Norge sitt ordinære søknadssystem, altså ved å logge seg inn på Innovasjon Norge og opprette en søknad der.
Les mer om hvordan du søker her (innovasjonnorge.no)
Hvis man ønsker kontakt med en rådgiver så kan man velge "kontakt rådgiver" inne i søknadsløsningen.

Målgruppen for midlene er SMB bedrifter (små og mellomstore)
Søkeadresse: Innovasjon Norge
Søknadsfrister: løpende saksbehandling