Kunstgave til Gausdal kommune

Gausdal kommune har vært så heldig å motta et kunstverk i gave fra Studio Lollipoppy, laget av en kunstner med røtter til kommunen, Anne-Lene Hårstad. Vi har fått to eksemplarer av kunstverket, som vil pryde inngangen til Follebutunet samt på kommunehuset. Kunstverket er en tolkning av Gausdal kommunevåpen og har fått tittelen «Skeikampen».

Bilde av kunstgave til Gausdal kommune - Klikk for stort bilde«Skeikampen» av Studio Lollipoppy Studio Lollipoppy

Kunstneren bak Studio Lollipoppy, Anne-Lene Hårstad, forteller at hun alltid har elsket å tegne, men at hun i første omgang valgte en tryggere karrierevei som designer. I dag jobber hun som designer for KLP, men under koronapandemien fikk hun tid og ro til å utforske kunsten sin igjen. Resultatet er imponerende detaljerte tegninger, skapt ved hjelp av tusenvis – noen ganger millionvis – av små blekkprikker.

Arbeidet med «Skeikampen» har vært en kjærlighetserklæring til Gausdal. Kunstneren har brukt nesten tre måneder på kvelder og i helger for å fullføre verket, prikk for prikk.

«Gausdal vil alltid være hjemme for meg, uansett hvor jeg bor,» forteller kunstneren, som også har laget andre tolkninger av kommunevåpen fra steder som betyr mye for henne.

Vi er stolte og takknemlige for å kunne vise frem denne flotte tolkningen av vårt kommunevåpen. Kunstverket vil vises frem ved inngangen til Follebutunet.

For mer informasjon om kunstneren og hennes arbeid, følg henne på Instagram eller Facebook: @studiolollipoppy.