Nettverk for foreldre til barn med funksjonsnedsettelse

Foreldrenettverksgruppe er treffpunkt for dere som har barn med en funksjonsnedsettelse. Vi vet at dere har en del erfaringer som mange andre foreldre ikke har. Mange savner en arena hvor de kan møte foreldre i samme situasjon.

Foreldrenettverksgrupper er en arena hvor dere kan møte andre som forstår hva dere står i og hvor dere kan slippe å føle dere aleine. Det kan utgjøre en forskjell. Her kan dere dele egne erfaringer og lytte til andres erfaringer, samt få faglig påfyll fra en fagperson på ulike tema.

Hva skjer i nettverksgruppen?

Det er planlagt to treffpunkt høsten 2024 og to våren 2025 for foreldre til barn i førskolealder. Gruppen ledes av familieterapeut/helsesykepleier Kari Buskenes og barnekoordinator Inger Stalheim Thorsen. Andre fagpersoner inviteres ut fra tema.

Det er planlagt følgende tema: Bli kjent. Å få et annerledes barn. Familieperspektiv. Parforholdet. Søsken som pårørende. Samspill og kontakt med barnet. Møte med systemet. Andre tema kan også tas opp. «Hva er viktig for deg?». Erfaringer dere deler i gruppen, blir i gruppen og skal ikke deles utenfor gruppen.

Vi møtes på Gausdal helsestasjon kl. 16-18

• Tirsdag 17. september 2024
  • Tirsdag 12. november 2024
  • Tirsdag 11. februar 2025
  • Tirsdag 22. april 2025

Påmelding

Påmelding til Kari eller Inger.

Har du spørsmål eller ønsker? Ta kontakt!

Familieterapeut/ledende helsesykepleier Kari Buskenes
Telefon 482 80 643